B 5 Velykų sekmadienis

Svarbiausia neatsiskirti…

Vynmedis – ypatingas augalas, kilęs iš Artimųjų Rytų, Kaspijos jūros sričių. Žinomas Egipte prieš 6000 metų. Žmonės šį augalą augina dėl itin vertingų vaisių, iš kurių kartų kartos spaudžia vyną, ruošia įvairių rūšių razinas, valgo šviežiai nuskintas vynuoges. Augalas pusantro meto aukščio, ir svarbiausia jo priežiūroje – genėjimas vėlyvą rudenį ar žiemos pradžioje. Štai toks…

Vaisingos Kristaus šakelės

Žmonės, vaikščiodami po sodus, stebi, kaip žydi, auga, subrandina vaisius obelys, kriaušės, vyšnios. Pietų kraštuose auginami alyvmedžiai ir vynuogynai. Visi supranta, jog pačios šakos, nukirstos ar vėjo nulaužtos, vaisių nebeužaugina. Reikia, kad visos šakelės augtų iš gyvybę joms teikiančio kamieno. Po audros visada būna gaila nulūžusių vaismedžių šakų, kurios pasmerktos žūti. Šio penktojo Velykų sekmadienio…

Vynmedis ir šakelės

Jėzaus mokyme dažniausiai atsispindi to meto kasdieniški gyvenimo pavyzdžiai. Šį kartą jis pateikia mums šakelės ir vynmedžio alegoriją. Šakelė yra vynmedžio dalis, nes tarp jų teka tie patys syvai. Sunku įsivaizduoti artimesnę vienybę. Vynmedžio palyginime Jėzus nesako: „Jūs esate vynmedis“, bet: „Aš esu vynmedis, o jūs šakelės.“ Tai reiškia: „Kaip šakelės susijusios su vynmedžiu, taip…

Vynmedžio gyvybė

Šį sekmadienį Jėzus lygina save su vynmedžiu. Šis palyginimas talpina dvejopą žinią. Viena vertus, Jėzus ragina „pasilikti“ jame – tai reiškia stabilumą, tęstinumą. Kita vertus, palyginimas byloja apie judėjimą ir augimą. Vynmedžio šakos yra nuolat švarinamos ir formuojamos. Jos nelieka prigimtinės būklės, bet nuolat perkeičiamos siekiant didesnio vaisingumo. Krikščionis negali išlikti vynmedyje nedarydamas pažangos ir…